Monday, October 8, 2012

Semut merah terkulat kulat

3.20pm



Wah hari ni dari tampin sampai nilai hujan lebat beb.gua bese lar ppagi isnin camni gua mmg akan balik kl ngan puan syiera.mesti lu orang tak caya kan(so ada gua kisah hahah).bawak pelan2 nak cari rezeki hall,suah beb hidup gua tak camlu orang kerja kerajaan..komperm masa depan terjamin lalalal~~~~~

Hari ni bila gua sampai je keje gua..gua ngan selamber je campak sweater gua kat muka bos gua yang bukak pintu untuk gua masuk opis tadi. gua siap sapa beliau.morning bos....(bos gua jawab terketar2 sambil pegang kayu mop)

Duk duk je gua terus open pc then gua usha2 email skit ada tak job....Wau tada!!!!! sangat teruja gua camni.so gua pon amek inisiatif bukak you tube n muka buku....tapi kali ni fokus gua lebey kat you tube.gua terbuka video tntang "debate ahmed deedat ngan pro2 kristian".banyak gile bideo debate kristian n islam ni.tapi mmg gua tertarik toi ngan style ahmed deedat ni.dia mmg berani bila memperbahaskan ttntang agama islam..mmg gmpak ahmed deedat ni..dia selmber je tempelak mamat2 paderi kristian ni..dia bukan lancar al quran je bible pon dia lnacar kitab mormon pon dia lancar..mmg hebat...gua  al quran pon gagap lagi nak lancar......jawapan2 dia mmg maut..tapi kalau skali dia wat soalan kat pro kristian.terkulat2 nak jawab...ada tu sampai gagap suh cleaner auntie suzi  gereja jawab..mmg gentel lar ahmed deedat ni.kalau gua dapt jumpa beliau mmg gua nak belajar cara dia mendalami alquran camne nampak dia cam seronok.subhanallah.

Soalan yang paling gua suka kalau dia nak tanya paderi2  n gua pon nak tanya kat paderi2 malaysia ni.kalau depa dapat jawab lar kan......" betulkah jesus itu pernah berkata dalam bible diri dia ada lah tuhan or jesus - aku adalah tuhan.ada tak.." gua nk tanya so kalau sapa2 kat malaysia ni yang beragama kristian sila jawab beb....

ok tu je r...gua nak start wat keje balik.ok bye


p/s -  banyak bnde gua tak tau neh pasal agama..........kurang pandai gua neh...

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails