Monday, October 15, 2012

Gua kaget dong

gua baru curi baju singlet bos gua

9.44am

Dua tiga menjak ni gua salu terpikir n kompius.kenapa lar dalam fb ni seharian gua tgok manifesto dari perfesbuk sume mmacam menyalak mengarut bagai sbgai contoh..contoh ok jgn r lu orang marah gua.sorry

Polan -  "hari ni naik lif.wah gelap great macam masuk rumah hantu" puih
polan - "ari ni nak berak ngan kucing jiran"
polan - "alar bangun pagi2 je penign pale"

Gua tak blame depa sume.tp why fenomena updated status ni menggila di serata malaysia(cam baguih yo ayat,bajet b.m A+) kekadang tu gua rasa takyah kot lu nak update status macam tu, lu orang tak rasa ke, lu orang macam nak perhatian lebey,tapi bila gua thinking out of the box.... meby bukan salah depa. Ni sume salah fb. fb ni yang menggilakan sume people kat dunia dalam dunia luahan untuk mendapat perhatian secara ekstrim gila khintuuutttt....gua redha even gua meluat tgok status2 yang macam sampah..

.......................................................

Then kat fb ni jugak gua usha.mmg tmpat orang2 nak menghermbur nak memakies sesama sendiri. Minah ni mental,Mamat ni angin,lu tak ngam ngan pandangan mamat ni minah ni. so lu nak blame depa salah or betul.Sbb apa,sbb tak ikut cara lu.tak suka kedai ni kutuk kasi kau2 langsi nye dalam fb. Came on lar no need kot nak hembur hambar benda2 camtu dlam fb.lu orang ada maruah ok. that make it look you peribadian yang uncool men(wau ayat bi-gua kagum gak ngan ayat gua ni)

..........................................................


Yang ada sorang kawan gua ni lak gua usha.tak tau ler gua dia mental ke ngan life dia skrang ke what(asik cakap b.i je gua ni.cam paria lak gua ni).gua tak tau ler.tapi dari pemerhatian gua yang jeling2 manja bak kucing parsi jiran gua cik zainab sebelah tu ayng jual karipap lima posen tu. Gua rasa kawan gua ni mental kot,gua syak r,gua rasa je..tapi tak tau r betoi ke tak.sbb dia nye update kat fb mmg ayat dia menggila gila gila r,ini menyebabkan anjakan paradigma gua terkejut sejenak (ada cam ayat debat perdana menteri azerbaijan tak) gua pon tak tau knape, yang macam gua tgok r kalau some one tu mentaliti dia dah koyak kan.dia akan post smthing yang akan men-upkan semangat dia.like example...(ado yo.bajet cikgu aziz r tu ajar bm kat depan pndang papan hitam je)

DENG!!!FB- -- Mimi tak heran lar awak ngan dia.mimi leh berdikari *(  ..(then post lagu waliband,tuhan tolong jagakan dia)- aiyakssss gua syak lagu ni kasi semangat kat dia ka kasi semangat kat nyonya jual soya kat depan umah dia.

SO the finally gua rasa kalau lu orang ada masalh please don't talking with the muka book. sbb korang citer sume masalah korang kat dunia.korang tak rasa malu ke.Lunye problem hanya khas untuk orang tertentu je yang bley tau.takkn nak satu dunia tau. better korang cari yang maha benar yang maha mengetahui dlu baru ler korang leh refer kat parent kan. Then no need the fb ni korang nak luah bagai.Korang dah tada mak apak ke or tada adik beradik and saudara mara ke nak citer kan masalh korang ke beb. (accept anak yatim-tapi ni bukan lesen korang nak luah bagai kat fb.korang leh jumpa incik kaunselor.Kaunselor melambak lambak kat bumi malaysia tercinta ni)

korang ni kadang tau apa korang buat tu salah tapi korang deny je kan.sbb korang rasa bes kan update menggila bagai.. then disobabkan bes lar satu hari nnti korang sakit....mentaliti actionism lalalalal~~~~~~(apa ni mentaliti actionism)

p/s - update blog takpelak kan lu ni - ash - gue update untuk nasihat diri gua jugak haha~~(ketawa geram)


No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails