Monday, October 5, 2009

tak terkata apa2

kat bilik aku

tiba tiba masa aku tgh lepak termenung mengenangkan mama n abah n adik ku dirumah n awek puan daia di rumahnya plak..aku jadi sayu je ase nak balik rumah je. rindu je...tapi aku kan superhero,mana leh nak nangis2 kan,ingat aku apa..alar meleleh air mata skit je.tu pun kira nangis ker.he he.then ngan tiba bzzzzzzz bzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzz handphone aku sony w910i aku yang bewarna putih berbunyi.brengset toi..sapa yang kacau aku time2 ni lak ni..adoi potong stim r.aku wat dowh lu mula2.pas tu aku usha2 balik...wa upa2nya dak soe.aku angkat

  • aku--nak apa bro
  • soe--ko dah makan lom bai?
  • aku--lom lagi dowh lapar tahap gaban ni dowh,ko kat mana
  • soe--aku kat jom jom ni.aku bungkuskan lar ,nanti aku hantar kat bilik ko,makan kat sana
  • aku--arrrrrrrrr aku nak g sana gak.plzzzzzzz aku tensen ni dowh
  • soe--aduhhh degil r ko ni ye la2 aku ambik jap ag.ko tunggu kat luar...jgn luar tunggu kat ko lak
  • aku--sayang pon kat aku he he he

lepas tu aku pon siap2 pakai wangi2 skit pas tu tengok muka yang macho kat cermin 2 3pluh ratus kali then trus pagi kat luar tunggu soe.sampai je kat luar soe dah hon hon aku.ingat aku tak dgr ke...hon hon ingat nak jual roti ke....jual roti siang2 r. kat sungai nibong nun.pas tu kitorang pg r makan kat restoran jom jom tom yam....samapai2 je masa tu aku tengok yang ada kat situ soe epi mazhad pejal amal zati nik n keyoi.aku tengok diorang ni macam dah makan je.siot ak tunggu gua....ni dah kira dah memalukan keluarga diraja..tapi nasib le amal mazhad soe ngan epi tak makan ag.tidak ada gak aku tale kuew tiau kugfu sorang2.tak sampai berapa saat aku tengok zati fiera n keyoi n nick!! dah nak blah.alar kejap je diorang turun baru aku nak usha2 dak nik nak gura2 manja ngan dia.haram tak pek.pas tu keyoi pon salam2 le aku ngan pejal ngana amal ngan soe n ngan epi n ngan mazhad...dia senyum je bila salam.ramai gak orang masa tu.apala makan kat sini ramai2 getus hati ku...makan lar dalam bilik.bungkus bodo r sume budak2 ni.nyusahkan aku je nak order.kan kawan2,tapi nasib r soe dah orderkan untuk aku.thanks sekali lagi soe.sayang gak ko kat gua beb he he he.lev u muah2 he he he.pas tu aku tengok pejal dah start mendiskaskan perihal pasai apa ntah bla bla bla tmula2 aku macam dgr diorang citer pasai naik keta ngan dak hasnol.giler hasnol bawak laju ape da bla bla.dah tu dari citer hasnol terbawak2 lah sehingga ke cerita kenangan2 lama lar.awek r.tu r dan bermacam macam lagi.aku kurang bercakap masa tu.aku sampuk 2 3 pluh perkataan je.mana ada banyak cakap kan.aku takda mood kot.takpat call puan daia tu.giler r bad mood.ermm tapi dalam diskas2 tu aku tertarik kisah mazhad masa dia ambik result muet dia dulu.

dia citer macam ni.masa sebelum dia ambik muet dlu.ayah dia salu hantar dia g blajar bahasa amerika kat kelas tusyen yang dibuat kat area2 rumah beliau.almaklom lar bapak nak anak berjaya.bapak pon sanggup perabihkan duit semata nak tengok anak dia berjaya kan.bapak dia kata ambik le mana2 tusyen janji mu leh pandei bahaso amerika hakk....(loghat kelantan aku yang siot)...mazhad pon study r bahasa tersebut dengan semangat.tujuan utama adalah peperiksaan muet beliau.

then setelah dia dah ambil muet 3 bulan lepas tu result pon keluar.dia ingat malas nak bagitau bapak dia.sebab dia isau n dah menjangkakan kadar peratus result dia jatuh. baik punya...tapi masa sampai2 je kat rumah.sepupu dia dah call bapak dia kata result muet.dah kuar.brengset nya sepupuku,nanti ko aku kutil2 ko bila jumpa nanti.apa lagi bapak dia pon start r menjeling mazhad sambil membetulkan kopiah beliau dan mulut terkumat kamit mengatakan sesuatu.mazhad perlahan2 menuju jalan dekat ngan bapak dia.sambil mata ase macam nak berlinang sebab dah menunjukkan tanda akan ditampar kat muka belah kanan..kalau dipikirkan result dia jatuh.mungkian akan disepak bapak dia lebih 400 kali kot.ye lar duit banyak dah abis melabur semata mata nak blajar bahasa amerika tersebut.

pas tu bapak dia buka le result dia ngan pelan2 bapak dia mengoyakkan slip result muet mazhad.sambil lalat kejap2 menghinggap kat pp bapak dia,tapi bapak dia tak mengendahkan lalat tersebut.ini menunjukkan ketekunan yang amat sangat untuk mengetahui result muet mazhad.

then pas tu ambik kau mazhad dapat tahap satu muet.mazhad dah cuak dah,bersedia dah takut ditampar.tapi ngan tiba tiba bapak dia leh lak gembira sambil berlinangan air mata menandakan gembira yang amat2 sangat.mazhad terkedu dan berbisik di hati.apakah linangan air mata tersebut linangan gembira atau kesedihan,mazhad stil mengusha2 bapak dia.mana lar tau tiba2 bapak dia libas sabut kelapa kat belakang badan dia kan.mahu je sebulan kat icu wehhhhh.

tapi rupa2nya bapak dia gembira yang amat sangat kerana mazhad mendapat tahap pertama di dalam muet tersebut.iaitu tahap satu.,bagi bapak mazhad tahap satu tu adalah tahap yang pertama.atau no 1,sambil tersenyum2 ag bapak dia mengenangkan anak dia dah berjaya dalam bahasa amerika tersebut.mazhad hanya mampu mendiamkan diri dan senyum sampai sekarang ni.

sampai sekarang mazhad bagitau kalau dia balik je,bapak dia akan suh dia ajar adik2 bahasa amerika tersebut ngan wajah yang sangat2 bangga tahap gaban sambil membelai2 kambingnya.kelakar sial.aku ngan pejal ngan amal ngan soe ngan epi gelak macam babi tenuk kat kedai tu samapi koi 1

  • gret2 muet
  • tahap 1- alar ko ni bodo sgt r
  • tahap 2 - bodo kot
  • tahap 3 - ok lar tak bodo la sangat
  • tahap 4 - bodo dah kurang ni
  • tahap 5 - pandai dowh ko ni
  • tahap 6 - komperm ko tak bodoh
aku dah bentangkan pekara ni kat kementerian pelajaran venezuela.diorang bagi feed back suh hantar mazhad ke negara mereka.sebab ada kekosongan kerja untuk dilempang 16 kali tampa henti selama 9 tahun.

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails