Tuesday, January 29, 2013

hidup ada kentang ada cili...baru lar ada karipap goreng


 




11.15am Selasa 2013291



Kadang2 gua rasa nak aje balik zamn budak2..Happy,tenang,gelak2,tawa2,nek beskal jatuh berdarah pas tu basuh ngan iar   nek beskal balik,curi rambutan pas tu,men counter strikes.men mirc lalalal memacam lar.... even skrang ni pon gua rasa cam bbudak huhu..gua tak kira gua nak jugak balik ke zamn budak2 dlu..tapi camne....mimpi je r kot...kalau ada doremon btoi2 kan baguih huhuhu..ni dia tadak...takpat lar......tapi kalau dapt balik toi2 mmg bes lar...

............................................

Tu sume ahanya mimpi yang takkan kembali..gua rimas dengan khayalan macam tu....buat otak gua rasa sempit.Tapi kenkadang nak wat macam ne....jiwa gua jiwa seni..jiwa gua halus......sehalus kalau disentuh boleh putus...amboi!!!!.Hahaha (rasa meluat tak).OK lar ,just direct to the poin..insyallah aku ngan tunang gua nak runner satu bisnes masa depan dengan dia ni.....insyallah dalam tahun ni gak gua ngan incik tunang nak runner..........korang2 doa2kan lar yang terbaikuntuk gua ngan incik tunang ok..

Dalam masa nak on bisnes ni gua banyak dilema......mana nak cari modal mana nak cari tmpat, mana nak cari customer....gua mental.....tapi ntah macam ne satu hari gua tgh layan buletin utma di tv3 maghin tu.....ada satu iklan ni bagi semangat kat gua.......usahawan muda nya iklan(mntak2 lar diorang baca menda ni dapt gak aku komisen n senang wat loan) huhuh bila gua tgok iklan tu...dia habq  bisnes ni memang menguntungkan.....kalau kita usaha betoi2 insyallah berkat rezeki kita murah rezeki kita....then satu lagi macam2 orang muda2 ni...takut nak bukak bisnes..jgn takut..CUBA DULU..KALAU TAK CUBA TAK TAU......SEMUA bnda ada risiko..kan.......tapi tak bes lar kalau berbisnes takda risiko...So dari situ gua mula rasa macam wahhhh semangat...betoi gak...sbb dalam iklan tu gua usha cina tu muda lagi tapi dah ada macam2 bisens berasakan durian..wahhhhhh ....betoi tak cuba tak tau..kan..takpe kita cuba dlu....jgn takut......rezeki tu ada kat mana2...insyallah.....



dah r gua nak calcualte apa yang patutu gua masukkan dalam bisnes gua ni..nnti ada masa gua nak wat kenduri gua jmput lu orang..kalau lu orang ada baca lar...kalau tak baca...takpe nnti gua jmput juga lalalalalalal (ado ko roang baco blog aku..dlu2 zamn mudo2 ado lar)



PS/   ALLAH SWT kuatkan lar semangat dan berkati lar perja;lanan aku ini ya allah..aminnn

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails