Monday, January 10, 2011

miss sama mama ...ooo mama



bila seronok ,aku cari pasangan aku
bula sedih ,aku cari mama...........

bial berjaya aku ceritakan pada....pasangan ku
bila gagal,aku ceritakan pada mama...........

bila bahagia, aku perluk erat...pasanganku
bila berduka, aku peluk ..mama..........

bila nak bercuti,aku bawak ...pasanganku
bila sibuk,aku hantar anak ke rumah mama........

bila sambut valantine...aku bagi hadiah pada pasanganku
bila sambut hari ibu..aku cuma dapat ucapkan 'selamat ari ibu'.........

selalu...aku ingat pasangan ku
selalu....mama ingat kat aku

bila bila ...aku akan talipon pasanganku
entah bila.....aku nak talipon mama..........

"kalau kau sudah abis belajar dah kerja..boleh ke kau kirm duit kat mama?...mama bukan nak banyak...lima puluh sebulan pon cukup lar".........

berderai air mata aku mendengarnya.......

tapi kalau mama sudah tiada satu hari nanti..............

MAMA RINDU SGT NGAN MAMA.....RINDU SGT2..

berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya
berapa ramai yang sayang sanggup mencuci muntah ibunya
berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibunya
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya

dan

berapa ramai yang sembahyang jenazah ibunya.......amin......

p/s - aku nak balik

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails