Friday, February 5, 2010

otromen

smalam masa lepak sorang2 kat bilik sambil usha komen2 awek kedai mamak,aku malas mau layan aku g lar usha citer otromen brothers.mula2 aku ingat citer dia msti boring kan.coz ye lar otromen sekarang kan dah tak hot macam dolu2...

so bila aku tengok tu..dia ada flashback balik citer otromen zaman dolu2 otromen ace,otromen taro.otromen seven otromen apa ntah tapi aku minat r otromen tu.



ok kalau nak diingatkan balik kan.zaman sekarang ni.aku rasa dah takda dah generasi yang mengenali otromen ni.yang iorang ena ben10,gi macam hrry potter,blleach,naruto,batman superman,macam2 ar.ni otromen ni sume masa zaman2 kita je beb.aku ingat lagi.kalau hari sabtu je.pagi2 tu msti aku tak kuar,dah bersia depan tb ngan cekodok kat pinggan,sebab aku nak tengok otromen ace aku beraksi depan tb.masa tu otromen mmg hot.kitorang pun takda de pandang hero2 macam batman superman ke apa ke.hero2 kitorang sume datang dari japan(asiaa) masa tu justin leugea pun tak berani nak lego citer diorang kat malaysia.takut bebudak tak minat..sebab hero2 diorang kecik2 kan.nak lawan ngan otromen yang besar lagi gagah perkasa tu,mana leh menang uhuhu.tu r imagine aku dlu2,setkan mind otromen sgt kuat hahah

kalau korang ingat masa zaman fenomena otromen mmg hot gila masa tu,kat semua kedai permainan,tak kira kedai ahlong ,ravi,pakcik majid,shoping2 jusco,macam2 lartak lekang kalau takda barang2 permainan otromen,tak kira r dari segi patung2 dia ke baju,topeng,cawan jam tabung. ,pehh masa tu tak salah aku,aku baru darjah 3 or 4 kot.then masa tu aku nak sgt patung otromen ace.aku sanggup kumpul duit raya then aku bli patung otromen ace dgn bangganya.masa tu dah leh kerek lar aku dah ada patung otromen ace.budak2 len yang seangkatan ngan aku takda huhu..



lepas tu baju otrome.peh ni mmg susah nak dapat.dia tak macam sekrang.senang2 je nak cetak rompak kan.dlu tak salah aku,kalau baju2 otromen kan semunya limited edisi.susah nak jumpa ,dia akan dijual melalui pesanan pos.then iklan dia akan menyusul keluar lepas citer otromen tu abbes(ADIK SAYANG OTROMEN ACE.JADI DAPATKAN BAJU DIA SEGERA DENGAN MENGIRIM WANG POS KEPADA ALAMT ........)lebih kurang macam tu ar,..........aku penah gak rasa nak beli kan.nak rasa gak macam rasanya pakai baju otromen kan.mesti awek2 sweet aku kat skolah rendah pulau sebang rasa kagum ngan perwatakan aku yang hebat huhuhuhu

erm kalau nak crite pasai kaum otromen mmg dasat ar.mmg banyak,tak abes ari ni hu..mana raksasa yang diorang tak penah kalahkan.sume mesti mati ditangan otromen tau,aku mmg kagum ngan idea pengasas otromen.dia membawa fenomena otromen di tahap dewa.dia memasukkan efek2 budaya japan n culture diorang,so kadang2 kita pun dah macam terikut ikut kan.tapi masa du2 je lar.....

erm ok nex time aku akan open cite lagi pasal otromen ni .banyak mau citer nie


p/s - kan bagus satu dunia kenal hang jebat sebagai superhero bukan jebat usm tau uhuhuh

Mengharumkan dapur
Pada kebiasannya pada bahagian dapur anda akan berbau yang kurang menyenangkan, terutamanya apabila anda menyiang ikan. Bagi mengatasi masalah ini,rebuslah beberapa keping kayu manis, bunga cengkih dan cuka biasa. Kemudian sembur atau lapkan air rebusan itu pada kabinet, jubin dan sekitar dapur. Ia berkesan bagi menghilangkan bau hanyir serta bau lain yang kurang menyenangkan

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails