Tuesday, February 9, 2010

hilang itu ada rasa


Bila kita kenang balik,kejar kejar,tawa menangis,emo tak tentu fasal.geram,jeles tak rentu fasal,suka menyukai,marah tapi pendam,gurau2 manja.jalan sama2,naik basa sama,naik keta sewa sama2.nanges sama2.makan sama2 indahnya saat itu.....

......................................................................................

tapi masa makin berlalu,angin pun makin berlari lari meninggalkan kita..aku sedar benda2 tu berlaku dihadapan aku.tapi apakah diri lain sedar.pejam celik pejam celik.dah dekat tiga tahun kita di bumi peneng.tanah jajahan mamak..korang!!...korang rasa tak....wei?

.....................................................................................

krinnggg!!!!!!!!

"allah dah pukul bape ni..aduh.......ohhh baru kul 6suku sempat ni"mimpi tah ape2 ntah.semput dada aku.ingatkan dah kul baper tadi,dah lar pagi ni aku ada kelas Dr sam.....lec yang aku suka diantara2 lec yang aku suka.kalau tak g kelas dia mmg rugi r beb...rugi sgt..best giler kelas dia kot.

dalam perjalanan aku nak pg ker makmal mac dr sam tu.aku terperasan...kebanyakkan minah2 kat usm ni,sumenye ada balak n..mamat2 kat usm ni sumenye ada aweks2......Aku kadang2 pelek gak.mana le mamat2 ni dapat duit kan. nak sponser aweks2 diorang..aku yang ada ptptn ni pun tak cukup2 lagi.inikan pula nak tangung awek.tangung skit2 leh.(bukan tanggung air kat sungai ea)..takder ler hari2...sakit kot kalau hari2.......so dalam aku jalan2 tu aku terpikir macam2 yang giler2,"patut ke ada awek kat universiti ni,apa fungsi awek tu?,then kalau ada awek,nak buat apa?"(aku mula semakkan otak aku ni yang dah semak sgt2)

benda2 tu melayang2 berfikir kat kepala hotak aku.aku ambik tempt duduk sat...aku mengelamun bermain ngan khayalan aku.then aku usha2 awek2 yang lalu lalang kat area foyer ni.ermm comel2..mmg banyak taste aku....tapi perlu ker,aku nak awek tu.aku rasa macam tak perlu je kan..macam takda fungsi...kot..tapi ntah r.len orang len pendapat beliau...so better kita wat research jom2........

so aku ingin betanya kat sorang mamat ni...jap.........nama beliau amed.budak mascom.hemsem.awek lawa giler macam lady gaga..dia plak tampan macam hamid sigaraga.(sial awek dia cun gile)






incik mau tanya r.Perluke incik mesti ada wek yang cun macam ni?....









Owh awak tanya saya ea...erm sebenarnya ...kan perlu tau.kalau ada awek ni,diorang leh teman kita pg mana2.kalau macam saya.salu lepak kat fakulti saya kat atas nun......(sambil memuncungkan bibir dia)awek saya gak yang teman2 saya,buatkan air untuk saya.buat roti untuk saya......best lar ada awek ni.....




owhh so cik sebab ada awek ni,sebab nak suruh wat air ngan roti je r ea...(aku senyum manis skit kat awek dia.kasi awek dia berpeluh skit) ye ke incik,toi ke tak ni.cik suh dia wat roti,ingat dia anney subaidah ker












errrrrrr mana ada yang......b tak maksud macam tu pun(mula memujuk awek dia)....sumpah..b sayang sayang sampai dalam kubur.....smpah....(siap sumpah2 ag,ngan mak dia ntah pernah sumpah2 ke tak)



better aku blah karang ngan aku2 kena sepak karang....huhuhuhu tapi siyes awek dia mmg cun giler.... tapi bagus ke awek dia tu.kalau cun je lebey,tapi kalau pangai tak sedap memandang..macam ne..... kan kan

so kita ada sasaran ke lagi ni ni dia..pasangan kepel..arun dan sally.diorang ni dak2 farmasi.aku rasa diorang ni dah lama kapel.n meby start dari sekolah.masa aku interview ni diorang sempat lagi pakai baju sama2.kata diorang baru r sweet pakai baju sama2.....(kepal hotak diorang)



salamekom.arun n sally,tahniah korang terpilih menjawab soalan bernilai satu juta....aku nak tanya ni....korang2 kapel2 ni best ker,penting ker..wajib ke korang kapel sekrang.n nape korang msti nak kapel2.jawab jgn tak jawab,jawab jgn tak jawab...... (terlompat lompat)





arun - errr aku rasa kapel mmg best..sebab satu aku rasa la kan,kapel2 ni ko dapat berkongsi macam2 dari segi masalh hidup study ngan otak...so kat situ ko takyah nak nyusahkan orang len untuk dgr masalah ko.cukuplar ngan awek ko ni.ko dapat meluahkan perasaan ngan senang hati..
sally - sama lar jawapan i ngan arun.sayang arun(sia gedik gila gadis ni)









oh rite....so sure ke sume masalah ko luah ni arun huhuhu(gelak jahat,takda makne de sume ko nak bagitau sume hahah) ok aku nak tanya ag..ko kapel2 ni ko pakai duit sapa.duit ptptn ke.duit ma n pa ko.......






arun - errrr..sebenarnya duit ptptn lor.aku mana ada pakai duit len,tapi salunya kitorang kongsi2 lar.kadang2 au belanja.kadang2 dia belanaja...fair lar.....(aku tau sebenarnya dia yang banyak belanja)
sally - errrr yaaa,meby(muka dah mula lain macam)








korang rasa kan.korang kapel ni nape,sebab ko nak awek cun macam sally ni ker,aku rasa kalau sally ni tak cun komperm ko tak mau kan.....or u sally u jes nak mamat yang pakai keta macam arun ni ke or what.i tengok banyak mamt len lagi emsem dari arun,tapi takda keta lar kan kan.....




arunn - mana ada errr..kalau sally tak cun pun aku mau r (muka jawab yakin tak yakin jer,mata tak keruan)
sally - errrrrr no komen(aku tau dah sally ni macam ne)




ok lar u all aku rasa aku dah tau dah jawapan korang..aku harap korang happy sampai le korang kawen,sampai korang dapat anak,sampai korang dapat cucu,sampai korang dapat cicit,then sampai korang mati ok....(muka sally ngan arun macam tak leh blah,komperm aku rasa lepas ni diorang clash jaht tak aku huhuhu)

so ntah r korang.aku pun tak sure penting ke nak kapel2 masa dekat u ni.aku ingat cikgu yang aku tak suka kat form 6 dulu pernah cakap ngan aku. eh kat satu kelas.."korang kalau dah dekat u nanti.time tu lar korang nak cari pasangan hidup,sebab lepas dah habis study nanti,dah takda masa dah nak cari2 pasangan tu sume masa korang cari duit lak." aku teringat kata2 tu.erm ntah r korang kalau ye perlu meby ada kebaikan meby ada keburukan,if tak perlu pun still ada kebaikkan n ada keburukkan dia kan..

.................................................................................................

kseimpulan dia...celaka,sekarang aku dah lambat g kelas,asik mengelamun je dari tadi,aku nak bertukar jadi batman sat sebab nak cepat g kelas.ok beb.aku runner dlu,...salam............





ni lar awek mamat sigaraga tadi.korang tak caya kan.mmg lady gaga ada study kat usm ambik jurusan pengajian ilmu kemanusiaan togo secara penuh.


p/s - aku ingat lagi,ada sorang awek tu ajak aku kapel sebab nak aku buat keja dia(shelaka nye awek)

Tangan berbau hanyir
Selepas menyiang ikan, tangan biasanya akan berbau hanyir dan akan membuat anda rasa tidak selesa. Untuk menghilangkan bau hanyir yang tidak menyenangkan ini, cuba lumurkan sedikit halia yang ditumbuk pada tangan anda. Insya-Allah bau hanyir akan hilang.

4 comments:

BiEha Besh said...

suke la baca kisang hang ngn gf hang...cam sewitt je,,hope relationship korang everlasting poreber ~~ wewewewe

miss Fyqa said...

terpulang lah kan..
perlu couple ke tak
sbb kadang2 seseorg tue copule sbb
tgk mber2 dia ade couple
lagi satu sbb mungkin dia di cabar atau rase tercabar..

bile dh couple macam2 hal pulak kan.

Unknown said...

ermbieha......thanks yaaaaaa....akupon doakan kau macam tu gak.......selamat bekarya

Unknown said...

ermm tul tu ciktam.kadng2 kita bukan tau..apa sebenarnya kita nak kapel2 nie

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails