Monday, November 23, 2009

coki coki = daia


"wan bangun....g sekolah tak?" mama aku tanya aku lak dalam mamai2 ayam masa tu.lampu pon macam malap2 lagi tapi ada r skit cahaya menyuluh keluar dari langsir2 kat area belah tepi bilik aku dkat ngan dapor menyuluh pas tu dgr lak bunyi kipas lama aku panasioic then ngan bunyi ayam berkokok skit2 then dgr lak mama aku tngah masak smthing meby nasi lemak n ngan time tu sejuk2 skit.waaaa aku pun jawab"ye ma iwan g sekolah.mana leh tak g.sekolah best tau.ada gula gula kat sana"mama aku aku jawab sambil pegang sudip kat tangan sebelah kanan ngan apren mickey mouse yang aku belikan ari tu kat shoping tampin mahal siot....19 ringgit gile mahal kalau kat kedai macha kat sungai dua baru singgit.he he he..."gula gula? ko g sekolah sebab nak gula2 je ker siot toi r ko ni.dah g mandi nanti tertinggal bas angkel karang.pg mandi!!" aku pon bangun ngan muka berseri2 sambil pakai towel bukak baju then masuk bilik air then aku mandi pecebur! pecebur!.........sojuk lak ai.........

pas siap sume ngan minyak wangi sebebban rambut wat pacak2 skit baju keluarkan dlu macam gangster then muka letak bedak skit baru berseri seri skit kan.,then pas tu aku pon g r sekolah seperti beser naik bas angkel,.salah satu yang aku suka sgt naik bas angkel ni ,dia kalau sampai kat skolah aku,mmg tepat dan sama masa dak daia sampai ngan akak dia.aku pon pelik.meby ada keserasian kot diantara telepaty dah chemmistri kedatangan kitorang kan..... aku lak kalau dah nampak dak daia ni aku jarang tegur dia, aku usha je dia sampai le masuk kelas then dia letak beg then dia duduk then dia keluarkan buku latihan then dia buat kejer sekolah dia then aku pon ngenden kat dia mintak nak tiru keje sekolah tu.....wa cantik nye dia n senang kan keje aku untuk meniru keje skolah dia..

kat rumah mana ada aku buat keje sekolah.banyak perabih borak pasai daia je n awek2 sweet yang len kat skolah tu kat pondok ngan sapit n the geng macam paran lele wan n len2..so bila nak tiru daia tu kena ada ayat gak,kalau tak daia tak kasi tiru!!. beb"erm daia,....aku nak tiru skit keje skolah tu ko dah siap ke?" daia jawab sambil usha aku ngan pandangan langsi dia."tak leh,aku ngah wat dulu dah siap nanti aku kasi kat ko ea" aku tetap degil aku mau jugak kerja skolah tu "alar daia kejap je wat lar sama2 nanti dah nak antar ni macam ne ni nanti aku tak siap daia"daia pandang aku lagi ngan pandangan langsi dia lagi "erm ok.....kita wat sama2 ea,tapi ko jgn ambik lak g tempat duduk ko ea wan"erm aku sudah gumbira,ni yang aku semangat ni nak sekolah ari ari ni.dapat duduk sebelah daia.wa alhmadulillah amin"ok thanks daia,sayang kat ko.he he he he"daia pandang alangsi aku lagi sambil senyum"dah dah wat cepat nanti ustazah marah.....dia nak pagi ni kan."erm aku senyum je"ye daia"dalam hati aku cakap,"ko lar coki2 pagi aku daia" sambil aku renung kat mata daia tapi meby dia tak perasan kot.(alamak lagu full house kuar lagi)


sebenarnya aku dah siap dah keje sekolah tu dari semlam ag dah.aku saja je nak duduk sebeleh daia,kan kan kan kan kan.......dan sebenarnya aku tak paham maksud chemistri tu.korang leh bagitau tak apa maksud dia.

p/s- besok nak teman daia g interview kos fashion kat mara.....korang doakan dia dapat ea...erm sok mesti awek sweet ramai kan..ermm.........
erm

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails