Tuesday, October 20, 2009

paham dah.


pagi tadi gua bangun lambat lagi.gua sedar pon sebab dak soe kejut gua,itupun sebab nak ajak gua g makan.gua kuatkan kudrat gua bangun gak g mandi walaupon gua tau hati dan perasaan gua hancur disebabkan soe telah mengacau mimpi gua yang indah tadi bersama puan daia....siot r lu soe.gua dah lar dekat 3 minggu tak jumpa puan daia.lu kacau lak.pas gua siap mandi soe sampai.cialakak soe sempat sentap jiwa gua'muka lu macam orang hisap dadah je bai,lu ambik ea benda tu"gua rasa nak letak tapak kaki gua kat dada dia yang enak tu.siot toi.muka gua yang bary diletak fairn lovely ni dia kata macam hisap dadah..tapi toi ke luorang semua.arrrrhh persetan.....so pas tu dia bawak gua g makan.tapi rupa2nya pikiran gua meleset.gua ingat soe dah aturkan tempat makan gua.rupa2 nya dia suh gua aturkan tempat makan ,siol..........

so gua suggest dalam u ni sudah.sebab ari ni gua ada banyak kerja2 yang perlu dilaksanakan.gua suggest cg..
soe kata ajak r atie.
gua kata lu call r,apa barang gua nak call.
soe kata alar gua takdak kredit ma
gua kata lor nape lu tak cakap awal2 nah ambik nset gua lu call x awek gua tu.(hampir2 r)
soe kata masih lu mmg best r.
gua kata alamak lu call lar cepat,gua nye esofogus kelaparan menjadi jadi ni.

lepas tu dah deal ngan atie.gua pon pg ler ngan soe makan kat cg bertiga..dc takda lak masa tu, selalu dia ada,

atie bagitau gua-gua rasa dc tidur la iwan.gua tengok dia penat giler semalam.
gua balas -owh kesian awek aku tu..nape dia kuat tido sekarang.
atie balas balik - ntah gua tak tau.ei makan r gua malas layan lu cakap lar.
gua angin - alar lu makan r .....gua tak cakap pun ngan lu gua cakap ngan selipar makcik tu yang bernama sarimah tu

pas dah abis makan semua soe ajak gua teman dia g kelas cetak.atie pun pg gak.so kena tunggu dia berhias2,gua follow se,takkan follow atie lak kan he he..soe kata nak ambik barang kat atas sat.gua tunggu.cilakak..bukan sat rupanya tapi macam haram gua tunggu dia kat bawah ni.dekat 2 jam kot.

pas tu gua pon lepak kat depan hostel dia sambil tengok makcik cleaner sedang menyapu daun2 kat depan gua.gua usha je makcik tu.gua minat kerja2 menyapu ni.libas orang ngan penyapu pun mmg peberet gua.jap2 gua nak citer ni pasal makcik cleaner yang hebat tu.gua still usha lagi makcik tu gua rasa meby makcik ni dalam umor tiga puluh samthing lar.gua tak sure.gua rasa lagi dia ni mesti ramai anak..laki dia plak kerja bese2 jer.tapi duit tak cukup nak sara anak bini.gua rasa lagi ni dia kerja ni pon sebab dia nak tambah2 pendapatan suami dia ngan pamily dia.gua rasa lak rumah dia jauh,so mesti pagi2 dia dah datanh kerja kat sini meby kol 6 kot.gua mula masuk dalam2 lagi feel dia sebagai makcik cleaner yang hebat di mata gua.gua usha muka dia.gua tengok iras muka dia ada macam muka mama gua.gua tengok bawah mata dia gelap,gua saspek dia tak tido malam,meby dia wat kueh nak antar jual kat kedai sebelum nak p kerja kat sini.gua usha tangan dia kuat.gua aser dia ni mesti kerja keras ni.n tak pernah putus asa..sedey lak gua ase.anak2 dia makan ape kat rumah sekarang.tgh hari anak2 dia dapat makan tak.kalau anak dia dah besar meby bleh r g melantak kat luar ke ape ker.tapi kalau ank dia kecik2 waaa takkan berlapar kot.sian plak, nak aja aku cakap ngan makcik cleaner tu.makcik lu lepak lar dlu, balik umah ke dulu ke or pg tesco ke beli makan anak2 ke.biar gua yang buat semua kerja lu yang menyapu ni.tapi gua tak sampai hati beb, mahu aje nanti dia libas badan gua ngan penyapu tu plak.
pas tu gua tengok dia macam pasan gua asik usha dia jer.dia tegor gua.

makcik cleaner yang hebat- adik lu ari ni tau kan itu 2 jam tak leh bawak kenderaan kan.
gua balas sambil senyum2 - tau2 makcik,tapi ada je orang bawak moto tu.
makcik cleaner yang hebat-a ah banyak je moto tak jadi2 ini semua sudah tak jadi.tipu.
gua balas lagi-asal makcik.marah semacam je.makcik tak nek moto sebab ni ka
makcik cleaner yang hebat-makcik ari2 jalan kaki dari gelugur sana sampai sini..
gua reply baik2-ok makcik(sambil air mata nak berlinang)
gua dah cakap makcik ni kuat semangat.luorang bayangkan lar dari gelugur jlan kaki samapai sini.ada kawan gua jalan kaki dari desa ke skoll pon dah mengeluh mau naik moto r naik keta ..taik r.gua touching r tengok makcik tu

tapi gua paham dalam hati dia tu ,kalau bley mesti dia nak stay kat rumah je nak jaga anak2 dia kan kawan2,mama mana tak sayang anak2 n laki dia.lu cakap ngan gua sapa..wei sume satu malaysia gua janji kat diri gua,satu hari nanti gua akan pastikan wanita2 macam ni akan terbela......gua akan tolong diorang...

gua sayang semua orang yang bernama ibu mama umi mak omak emak mumy
,amma,ma,mother,mam

k bye,sekian ucapan dari gua wakil rakyat bahau.......wabilahhitaufiwalhidayah asalamualaikom warahmatullah hiwabaraktau

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails