Thursday, June 25, 2009

nape kita perlu jaga pompuan bek2



erm dah lame aku nak bagitau bender nie kat kawan2 laki aku....
korang jaga awek korang beb

Em...dulu2 aku ade awek. byk la bnd aku belajar dari diorg. contoh:

Situasi 1:
Aku tgh main ps2 mlm2. tibe2 hp bunyi. msg dari dia. biar. lama sikit. lupa. merajuk.
Aku: Itu la perempuan. merajuk3x!
Situasi 2:
Dia merajuk. aku malas pujuk. biar. biar lagi. nanges.
Aku: Itu la perempuan. nanges3x!
Hahaha.
Dan beberapa lagi situasi lainnya...
Tapi tu dulu. dulu2 mmg aku rse pempuan ni pelik sgt sampai aku nk sgt ubah dia. kdg2 aku fikir pulak. klu aku nk sgt ubah, tibe2...

Situasi 1:
Aku tgh buat keje. dia pggl nk memanja (konon!). biar. buat xdgr. dia marah. tiba2, dia amek kayu pukul aku.
Aku: Adoi! sakit lar sayang

Situasi 2:
Dia merajuk. aku malas pujuk. biar. tiba2 die cakap, "pegi mampos la kau!". dan blah tanpa sebarang kesan.
Aku:erm tak bek tau sayang

Situasi 3:
Dia keluar xbagitau. aku marah. dia "daring" xpuas ati. aku marah lg. tiba2 dia, "kau klu xpuas ati jom la one by one kt blakang! ko igt aku takut ke!!"
Aku: fuh tak agak2

Hahaha
Sesiapa yang beriman dengan Allah dan Hari Akhirat, maka janganlah menyakiti jirannya dan hendaklah dia menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana sesungguhnya mereka diciptakan daripada tulang rusuk. Sesungguhnya tulang rusuk yang paling bengkok ialah yang paling atas, jika kamu berusaha untuk membetulkannya kamu akan mematahkannya, jika kamu terus biarkan begitu ia akan terus bengkok. Oleh itu terimalah pesanan supaya menjaga wanita-wanita dengan baik. (Hadis riwayat al-Bukhari no: 4890)


Perempuan itu seperti tulang rusuk. Jika kamu ingin memperbetulkannya kamu akan mematahkannya. (Hadis riwayat al-Bukhari4889).
Maka, biarkanlah dia bengkok. terimalah dia dalam keadaan dia bengkok. hahaha (kenapa aku asek ketawa mase tulis ni??hahaha)
p/s: maaf. maaf perempuan. haha. tiba2 aku mngarut pagi pagi ni
then korang leh bagi suggest kat aku
macam maner nak hilang degil

2 comments:

Daishie dc said...

itulah perempuan..haha..iewan sila la jwb tag saya,.mahu tahu apakah kamu dengan 15 org yang kmu senaraikan itu.,.

ash said...

ok2 dwae

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails