Tuesday, June 9, 2009

ayak Panas gadek






Kolam Air Panas Gadek, Melaka


Kolam Air Panas Gadek terletak di Alor Gajah, Melaka dan sesuai dilawati jika anda berkunjung ke A-Famosa resort atau dalam perjalanan ke Tampin atau Alor Gajah. Jaraknya dari A-Famosa resort adalah kira kira 10 minit perjalanan memandu, manakala dari bandaraya Melaka adalah kira kira 30 km.

Menurut sejarah, sumber air panas ini dijumpai oleh orang British dan kemudian ditemui oleh orang kampung yang melihat ramai tentera British mendiami kawasan sekitarnya.


Sumber air panas di Gadek dikatakan mampu mengubati beberapa jenis penyakit kulit. Suhu air panas di sini mempunyai purata 56 darjah celcius dan boleh digunakan sebagai alternatif untuk merebus telur sekiranya tong gas Petronas di dapur sudah kehabisan.

Kolam Air Panas Gadek ini juga kini telah dinaik taraf dan diubahsuai, serta dilengkapi dengan kemudahan persalinan, restoren dan juga taman permainan.


bayaran masuk murah jer,untuk dewasa hanya 4 hinggit jer,kanak kanak 2 hinggit jer,dalam dia peh best giler aku g smalam.so pas ni kalau korang datang melak aku bawak korang g sini best siot.mandi air panas di tgh malam..best sgt2


k aper nanti datang r melaka ,leh aku bawak jalan2

3 comments:

sense of soe... said...

baru la best..nanti bleh aku g..haha..entry yg berwajah baru..hehe..

RABUN said...

lebih segar lebih sensasi...lontarkan lah kritik kritik seni anda lagi mcm dulu...suka membacanya

Unknown said...

ok2 saya akan menbkritik seni kali nie

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails