Wednesday, March 30, 2011

cik alias dan help our penyu


Bermulanya rintis pada tahun lepas 2010....aku dah start mula mencari idea final projek tahap dewa untuk dipersembahkan kepada semua lec untuk mendapat kelayakan kemasukan ke rintis.HOPE(help our penyu) menjadi cor idea aku untuk rintis ni.ia datang dari pemerlihatan aku dari segi fotographer kepada melihat hidupan hbitat penyu yang semakin terancam kat malysia ni..alar nak citer lebey2 meh lar datang blik aku..maleh r nak taip2....

dari susah nye aku diketwakan oleh lec2..dimarah oleh mereka..diherdik dan bermacam macam lagi.aku cuba belajar bersabar...aku cuba belajar memahami apa yang mereka mahu sebnrnya untuk rintis 2011 ini

so fbruari 2011..penyelia aku cik syeril...telah blah meninggalkan aku sobab dio dah abih kontrak beliau mengajar di sini(siot toi..bala bala...)ini menimbulkan satu fenomena kebimbangan kepada aku. ini kerana ye ... tiada lec yang akan membimbing aku selepas ni(ayat skema giler)
aku nekad mencari lec baru as supervisor aku,,,,alhmdulillah,....
aku jumpa CIK ALIAS.....cik alias ibrahim.....amin.......

dia lar yang ajar aku n pemberi semangat aku macam ne nak runner final projek aku ni.HOPE(help our penyu) menjadi inspirasi idea aku....aku buat dan buat sehingga ada
satu saat tu aku rasa macam nk putus asa je.sebab bagi aku...masuk ke tak sama je...pas ni aku jadi designer yang berjaya gak hahah(ayat poyo lak kau wan) tapi disebbkan cik alias beri dorongan nasihat yang kuat..aku semangat lar balik..aku jnji ngan cik alias..walau apa pun skali terjadi aku tetap mahu masuk rintis..aku akan cuba cara skali pon.....walupun jatuhkn maruah ni...tapi dngan berkat doa mama abah adik2 cik alias n kawan2 alhmdulillah akhirnya dpt gak aku masuk rintis(finalyear projek student exibition..alhmdulillah....) so aku harap kawan2 yang len...adik anys mazhad n yaya n apan,.,,,n kwan2 yang akan amek fyp lepas ni...korang kena cuba beb habis habisan..jgn putus asa...dgr je cakp lec tu....mungkin diorang cakp tu ada sebb.....jgn melawan..kita stil bodoh....dan bodoh.......kita nak pandai sbb tu kita datang usm n belajar.......bukan kita datang2 sini terus pandai...so
bek takyah masuk u kan..so.......try the best......


And thank to adik anys yaya mazhad apis azizi n kat
wan2 fine art nisa ain dan yang tolong masa kat rintis tu n yang datang team las minutes soe ieka zati n fiera n dia......aku berbudi ngan korang takpe nnti satu hari aku dah keje gaji juta2 aku belanja korang lar tada hal lar...........ok bye mau tido sat aminnnnnnnnnnnn

p/s - alhmdulillah



korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails