Monday, February 22, 2010

panas sama kau lar

salamekom..
smalam aku baru sampai peneng..umang ai..panas lak ai peneng ni..aku ingat melaka tu dah panas gila dah.upe2nyer peneng lagi panas gila..gila pun tak panas macam ni....smalam satu malam aku tak pat tido.sebab kepanasan.sedangkan kalau ikutkan,semayang aku buat.aku sempat ngaji lagi qiamulai sama2 ngan roomate eden lagi lak tu.

erm panas....aku nak wat kajian skit lar pasal panas ni.nape panas sangat nie.

berita harian - Cuaca ini adalah fenomena biasa kerana ketika ini kita berada pada penghujung Monsun Timur Laut dan Mei nanti kita memasuki Monsun Barat Daya.
“Perubahan ini dikenali sebagai peralihan monsun yang mana kita ramalkan berlaku hujan di beberapa tempat,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Kelmarin, mengikut rekod JMM, kawasan paling panas yang dikesan ialah di daerah Chuping di Perlis yang mencatatkan suhu tertinggi 36.6 darjah Celsius manakala di Lembah Klang suhu tertinggi dicatatkan di Petaling Jaya, 34.7 darjah Celsius.

kadar kajian musim panas ni dikatakan akan redha pada penhujung bulan 3 nie.mak ai lamanya...punca2 nya dikaitkan banyak......lebih kepada penebangan hutan dan pembakaran terbuka...aduhhh dah r tu takyah r bakar12 lagi.hutan tu dah r takyah r tebang2 bai.simpan skit2 sudah.nak tebang sume.tamak hape....

macam orang yang bakar sawah kat utara tu.alamak lu orang.bakar kaver2 lar. skit elek je diorang jawab ari tu"erm kami bakar sebab nak ksi tanah sawah kami subur"
mmg lar subur sebab lepas ni sume dah jadi neraka,panas tau tak.leh bakar tapi ikut time.takkan nak tale je nak bakar....gilo toi..

lepas tu makcik2 yang kat kampung tu.takyah lar bakar2 .sampah tanam je.takpun suh je anak2 makcik yang jadi kutu2 lepak tu.suh diorang tanam je sampah2 tu.kasi jadi baja.takmo bakar2 ea.

disebabkan kepanasan ni.air kat sume empangan kat malaysia ni, dah naik kering.yang terbaru aku dgr kat melaka,tinggal 70% je untuk rakyat negeri melaka.giler.satu lagi kat mana ntah negeri tu.aku dgr kena catu2 lagi.sebab air toi2 dah kering waaaaaaaaaaaaa.......nak minum apa lepas ni.

siot kadang2 aku rasa bende2 ni macam ada je dalam 2012 tu.siot jer.tapi aku yakin allah sedang menguji keimanan hamba2nya ni.dia nak tengok hamba2nya pecraya kat citer bodo omputih tu ke..ngan ujian dia.....

ya allah kuatkan lar iman2 semua orang didunia ini ya allah. dan diriku ya allah.......permudahkanlah jalan2 kami semua ya allah..amin...........

p/s - jgn tinggal solat ko ye ..............

Melentik Bulu Mata
Mata adalah salah satu daya penarik bagi seseorang. Untuk memiliki mata yang cantik, di sini ada satu cara yang boleh diamalkan :-

  • Ambil daun lidah buaya. Sapukan lendirnya pada bulu mata sebelum tidur. Lakukannya berterusan

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails