Wednesday, January 13, 2010

awan yang berdendang

hari ni aku rasa happy sekali..tah lar tak tau npe.meby penat kot huhu.ari ni dah hari yang ke 10 aku kat usm ermmm,,rindunya aku kat dia.rindu yang amat sangat lar.bila la aku mau balik melaka ni.aku kalu leh je nak balik ari ni.tapi keje bapaknye banyak waaaaa.....jap2 atiba tiba aku dapat idea mau tulis satu poet untuk dia jap..ni on the spot nie......

bila awan cuba berdendang
riuh rendah angin dibuatnya
berpusing pusing
berlari lari
menari nari
laju benar gelak ketawanya

bila awan cuba berdendang
pokok bagai kan menepis nepis
merentas tiupan
melawan arus2 nakal
demi menyelamatkan apa yang ada di atas

bila awan mula berdendang
aku bisa boleh melihat
alam seni yang indah dan fana ini
mula untuk bersama bernyanyi
bersama sama menari
bersama mengharungi
bagaikan mereka tahu aku akan menyambut
awan yang akan berdendang.

aku rindukan kau awan yang berdendang..amin

p/s - a samad said nak ambik poet aku ni jadi salah satu contoh untuk kajian poet universiti oxford.

2 comments:

atreyu strange said...

wow. a samad said berkenan dengan your poetry?? hebat nih!

Unknown said...

huhuhu......i salu belanja dua kfc ari2..dia suka r

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails