Thursday, June 18, 2009

kerja kosong,,,,,,,goverment

ari sabtu ari tu aku aku diajak oleh apit pegi temuduga kerja kosong kat dewan majlis daerah tampin.peh masa tu aku baru tido dalam sejam jer beb.sebabnya aku baru balik keje masa tu.binawenya apit.pas tu dia call aku koi 9 soh ikut dia g interview waaaaa.sgt sgt sgt penat.tapi takpeler..elek sudah interview.aku pon pakai r smart21 skit je.then g r.he he he he ngan membawa sijil spm n stpm aku yang pandai bijak cerdik tahap dewa..mintak2 r ada jawatan sebagai pengurus ker bos ker pemilik kedai yang kaya ker,mcam jusco ker.takpon naib canselor ker kan..kata kerja kosong kan kan


bapak r aku ingat tak ramai r orang gi interview tu.upe2nyer ramai giler..gile pon tak amai macam tu.so aku pon berharap kalau dapat dapat r .tak pat lom lagi rezeki aku tu.tapi kalau dapat pon best gak. he he he.so pas tu aku pon p isi borang then usha2 skit akak2 kat tempat isi borang situ then aku pon pusing2 r kat area dwan tu cari2 jawatan kosong yang mana tau boleh diminta.



aku pusing2 r ngan apit.erm cari2 , takder gak keje sebagai bos..waaa tak best r.so bila aku usha2 aku jes tertarik kat satu jawatan kosong itu.jawatan tersebut adalah.pembantu perpustakaan.ermm keje ni aku ader tanya akak a.k.a skandal aku dulu.dia keje ni r (pembantu perpustakaan),dia kata keje senang gile sabtu ahad cuti.gaji peh 2500 tu beb.waaa pas tu lak dapat keje kat area umah jer kan ,lagi lar hidop senang kan .......so aku pon aplly ler bender tu.yang len haram,cakap jer goverment,tapi hampeh,sumenye swasta ajer yang banyak


so pas aku dah abis isi borang tu aku pon tak tau nak isi jawatan aper lagi.sedangkan kena isi dekat 10permohonan jawatan kosng.erm malas aku nak tulis lagi aku hantar jer lar kat makcik yang hemsem tu ,tapi dia tanya aku somthing yang aku dah jangka dah.

aku = nah acik kitorang dah abih isi dah ha
makcik = eh! takkan satu yo jawatan yang ekau minat nia dik
aku = alar makcik tu yo yang orang aser best.yang len erm bukan kerajaan,hampeh yo.
makcik = yo ko, takpolah g la blik,nanti dah dapek jangan tak poie kojo lak.
aku = waa cam dah dapek yo cik
makcik = doa kek allah salu2..ko nie muko manis la dik
aku = yo ko cik,masih haaaaa kim salam kek anak acik yo cik
makcik = yo lar..............

so pas tu aku pon blah r ngan apit.erm dan secara kesimpulan dia..kalau dapek insyallah aku aser macam nak g ajer keje tu waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......macam nak kumpoi duit nak kawin jer ha ha ha ha o aku calo dulu salamekom

No comments:

korang rindukan cerita lama ash

Related Posts with Thumbnails